Pravilna i zdrava dijeta

Profesora Roy Taylor sa sveučilišta u Newcastleu, u istraživanju objavljenom u časopisu Diabetologia 08/2011, pokazalo je da se dijabetes tipa 2  povlači uz vrlo niske kalorijske dijete (600 kalorija) dnevno za osam tjedana. Svi pacijenti (100%) u istraživačkoj grupi nakon 2 mjeseca primjene dijete nisu imali simptome dijabetesa tipa 2, a na njih 80% dijabetes tipa 2 se nije vratio i nakon 3 mjeseca od prestanka dijete.

 

Dok mi u Centru Bella općenito nismo obožavatelj crash/radikalnih dijeta jer su relativno neodržive (yo-yo efekt) vjerujemo da je ovo u stvari u suštini dijeta sa unosom hrane vrlo niskog glikemijskog indeksa (GI dijeta) čiji smo mi veliki ljubitelji. Smanjenjem unosa hrane tako drastično ne samo da tijelo sagorijeva masnoće, već i nema potrebu proizvodnje toliko inzulina. To mogu biti dva bitna razloga koja vraćaju stanice koje proizvode inzulin natrag u život.

Imajući u vidu da smo mi različita individualna bića, s različitim genima i načinu njihovog ispoljavanja uslijed različitog stila života, prehrane, aktivnosti, nivoa stresa…, teško je govoriti o jednoj dijeti koja može odgovarati za dvije različite osobe, a kamoli davati iste upute svima. Naša dijeta je bazirana na smanjenom unosu ugljikohidrata i hrane sa što manjim glikemijskim indeksom (mjerilo vrijednost ugljikohidrate prema utjecaju na razinu glukoze u krvi) i to je jedina dokazana dijeta s pozitivnim učinkom za ljudsko zdravlje. Na ove upute treba gledati kao smjernice, a svako će pronaći sebe u skladu sa svojim osobinama i trenutnim zdravstvenim stanjem. Uz korištenje namirnica s niskim GI, bilo bi dobro kad bi se paralelno povećala fizička aktivnost i pokušalo smanjiti ili barem kontrolirati stres kao jednog od najvećih negativnih faktora.

Isto tako rutina je jako bitna kod izbacivanja toksina iz tijela putem probave, znojenja… Naše tijelo je sat i voli rutinu, a uzvratit će dobrom kondicijom, zdravljem i ljepotom.

Višestruko procesuirani ugljikohidrati su na vrhu liste prehrambenih proizvoda koje bi trebali izbjegavati, ali prehrambena vlakna predstavljaju neprobavljive ugljikohidrate. Upravo zbog toga, vlakna, (integralni i neprocesuirani ugljikohidrati) ne povećavaju drastično razinu glukoze u krvi.

Kako odabrati namirnice u skladu s glikemijskim indeksom?

1.       Ograničite unos hrane od bijelog brašna i bijelog šećera.
Ova hrana uključuje svu procesiranu hranu koja je bogata navedenim sastojcima. Krumpir također ima visoku GI vrijednost uz to škrob kao i sol veže vodu i uzrokuje niz problem te ih treba izbjegavati ili smanjiti.

2.     Odabirite hranu bogatu prehrambenim vlaknima.
Hrana bogata prehrambenim vlaknima probavlja se dulje, te stoga uzrokuje manji porast razine glukoze u krvi. Cjelovita neprocesirana hrana, posebice žitarice, koja sadrži prirodno prisutnu količinu prehrambenih vlakana, sporije prolazi kroz probavni sustav. Osjećaj sitosti traje dulje nakon konzumacije ovakve hrane. Hrana bogata vlaknima su cjelovite žitarice, povrće, mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke, voće. Citrusi imaju niži glikemijski indeks od većine vrsta voća.

3.     Hrana bogata proteinima obično ima nizak GI. Riba bez kože, nemasno meso, mliječni proizvodi, mahunarke odličan su odabir hrane s niskim GI.
Masti ne povisuju značajno razinu glukoze u krvi, ali ipak treba biti na oprezu! Prednost treba dati kvalitetnim masnoćama, poput hladno prešanih ulja lanenog sjemena, maslinovog, sezamovog i bućinog ulja, te orašastih plodova. Masti su bitne i kod procesa detoksikacije jer su neophodne kod čišćenja toksina ne topivih u vodi (teški metali). Najčešće kod žena radikalni prekid unosa masti može dovesti do disbalansa hormona jer hormoni su ustvari masti. Zato s mastima oprez i pretjerani i premali unos nije dobar.

Glikemijski odgovor ovisi i o kombinaciji hrane koja se konzumira. Složen, raznolik obrok koji sadrži kompleksne ugljikohidrate, proteine i adekvatne vrste masnoća, te bogatstvo prehrambenih vlakana, pružit će umjeren glikemijski učinak. Kombiniranje hrane s visokim glikemijskim indeksom i one s niskim GI uravnotežuje odgovor organizma. Balans u prehrani kao i u životu je cilj.

Ukoliko imate nekih pitanja ili nas želite kontaktirati možete to učiniti mailom na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili telefonom na 01/4550-107

Centar Bella

Centar Bella ima jedinstven i cjelovit pristup zdravlju i ljepoti.

Centar Bella Info

Centar Bella

CENTAR BELLA j.d.o.o.

Kneza Višeslava 3, 10 000 Zagreb

OIB: 28716084107

+385 1 4550 107

+385 1 4611 118

info@centar-bella.hr